Veelgestelde vragen

Hier vind je de antwoorden op een aantal van de meest gestelde vragen.

Neem contact op met onze klantenservice op 02-808 74 53 als je niet kunt vinden wat je zoekt.

Algemene vragen

Productvragen:


Algemene vragen

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?
Antwoord: Je kunt je bestelling terugsturen met GLS. Je hoeft je retourzending niet van tevoren aan te melden, maar kunt het gewoon naar ons opsturen.

Terugsturen:
Wanneer je producten naar ons wenst terug te sturen zijn de kosten voor een rteour € 5,95. Je kunt hiervoor een GLS retour label bestellen via de website. Zodra je deze bestelt ontvang je een orderbevestigings mail en boeken wij het label bij GLS met gevolg dat je een tweede mail ontvangt ter bevestiging met daarin in de bijlage het GLS label en retourformulier voor jouw om in te vullen. Verpak de producten zorgvuldig zodat ze niet kapot gaan tijdens de verzending. Hierbij de link naar het te bestellen retourlabel: klik HIER.

Retouradres:
BGA
Utmarksvägen 2
802 91 Gävle, Zweden

Als je producten ongeopend zijn ontvang je het hele bedrag van ons retour (inclusief de verzendkosten die je moest betalen bij je bestelling). Als de producten geopend of niet meer in nieuwstaat zijn dan hebben we het recht om aftrek te doen voor eventuele waardevermindering.


Hoe vind ik het makkelijkst wat ik zoek?
Antwoord:
Als je bijvoorbeeld op zoek bent naar een zwarte fotolijst van 20x30 cm dan zijn er drie verschillende manieren om deze te zoeken, afhankelijk van wat je zelf het makkelijkst vindt. Je kunt het zoekveld gebruiken, in de verschillende subcategorieën zoeken of onze filters gebruiken.

De makkelijkste manier is om naar de juiste productcategorie te gaan en te filteren op wat je zoekt. Dat doe je door in het menu aan de linkerkant te kijken en in dit voorbeeld te kiezen voor Kaders. Dan zie je ons hele assortiment met kaders en heb je de mogelijkheid om te filteren op bijvoorbeeld “kleur” en “afmetingen” om precies te vinden wat je zoekt!


Wat zijn de levertijden?
Antwoord: We streven ernaar om alle bestellingen die op werkdagen voor 12.00 zijn geplaatst nog dezelfde dag te versturen als de producten op voorraad zijn. Bij extra belaste dagen kunnen er echter enkele vertragingen optreden. Bij bestellingen die vóór 14.00 zijn geplaatst, kun je kiezen voor onze express-afhandeling, die garandeert dat je bestelling nog dezelfde dag wordt verzonden. Een express-afhandeling kost €2.9 extra. Zodra het pakket door ons is verstuurd, bedraagt onze levertijd 2-4 werkdagen. (Wij kunnen echter geen verantwoordelijkheid nemen voor vertragingen die optreden bij het betreffende transportbedrijf.)

Het bovenstaande geldt alleen voor producten die op voorraad zijn. Bij aankoop van maatwerk of producten die besteld moeten worden, zal de levertijd langer zijn. De levertijd per product staat altijd vermeld op elke productpagina en bij het afrekenen bij de kassa.


Ik heb vragen over een product
Antwoord:
 Als iets niet helemaal duidelijk is of als je meer wilt weten over één van onze producten, neem dan gerust contact met ons op via chat, e-mail of telefoon. We reageren het snelst via de chat. Rechtsonder vind je de roze chatbox. Je kunt ook mailen naar nl@bgastore.be, of bellen met onze klantenservice met telefoonnummer 02 808 74 53. Wij helpen je graag verder.


Ik heb een vraag over mijn factuur
Antwoord: Al onze facturen voor particulieren worden verwerkt door Klarna. Je vindt de website van Klarna op www.klarna.com/be/
Heb je een vraag over een zakelijke bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 02-808 74 53.


Ik mis een product in de webshop. Kunnen jullie me helpen?
Antwoord: We proberen een zo compleet mogelijk assortiment aan te bieden maar hebben helaas niet alles. Als je op zoek bent naar een specifiek product dat we niet in ons assortiment hebben, neem dan alsjeblieft contact met ons op. We willen je altijd zo goed mogelijk helpen te vinden wat je zoekt.


Ik ben mijn factuur kwijt / ik heb een kopie van mijn factuur nodig
Antwoord: Al onze facturen voor particulieren worden verwerkt door Klarna. Je vind de website van Klarna op www.klarna.com/be/
Heb je een vraag over een zakelijke bestelling, dan kun je contact opnemen met onze klantenservice via 02-808 74 53.


Ik wil niet via internet bestellen, wat moet ik doen?
Antwoord: Je kunt onze klantenservice bellen via 02 808 74 53 om je bestelling telefonisch te plaatsen.


Kunnen alle kaders zowel verticaal als horizontaal ophangen worden?
Antwoord:
Ja, alle kaders (tenzij er duidelijk is aangegeven dat het niet mogelijk is, maar dat geldt maar voor een paar kaders) zijn voorzien van een muurbevestiging die zowel liggend als staand gemonteerd kan worden. Als je afbeelding bijvoorbeeld 70x50 is, dan kun je deze ook in een lijst van 50x70 cm hangen.


Kan ik jullie producten verkopen?
Antwoord:
Absoluut! We gaan graag samenwerkingen aan met nieuwe resellers. We hebben in dat geval je bedrijfsgegevens nodig + een korte beschrijving van je bedrijf. Geef aan in welke producten je interesse hebt en dan komen we zo snel mogelijk bij je terug met een offerte.


Kan ik mijn bestelling wijzigen of annuleren?
Antwoord:
 Als je eenmaal hebt besteld, is het in de meeste gevallen niet meer mogelijk om je bestelling nog te wijzigen of te annuleren. We verzamelen en versturen continu bestellingen. Als je een verzendbevestiging hebt ontvangen, kunnen wij helaas niet meer wijzigen. 

We raden je aan om zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via de chat als je iets wilt wijzigen of annuleren. Dit is de snelste manier dat wij kunnen reageren en je zo goed mogelijk verder kunnen helpen. Om via chat contact met ons op te nemen, klik je op de roze chatbox rechtsonder. Natuurlijk kun je je bestelling altijd annuleren zodra de goederen zijn geleverd. 


Wat gebeurt er als ik mijn pakket niet kan of wil ophalen?
Antwoord:
Voor alle pakketten die niet binnen 14 dagen opgehaald worden, brengen we 29,50 € in rekening. Deze kosten komen overeen met de kosten voor de retourzending, administratiekosten en de totale verwerking van de bestelling. Dit dient binnen 15 dagen te worden betaald. Bij een verlate betaling brengen we herinneringskosten in rekening (het wettelijke toegestane bedrag van 5,00 €), de achterstallige rente en eventuele incassokosten. Als je je bestelling wilt annuleren wanneer deze al verzonden is, dan moet je het pakket ophalen bij het afhaalpunt en deze weer naar ons retourneren.


Wat is een kortingscode?
Antwoord:
Dat is een combinatie van cijfers en letters of een woord waarmee je korting op je bestelling kunt krijgen. We versturen soms kortingscodes via social media of nieuwsbrieven en deze hebben een beperkte geldigheid. Normaal gesproken werken we niet met kortingscodes. Als je een kortingscode hebt, dan ben je hier waarschijnlijk van op de hoogte. Anders kun je dit vakje overslaan. We geven geen kortingscodes uit op verzoek.


Wat is het verschil tussen posters, prints en affiches?
Antwoord:
We gebruiken meerdere manieren om hetzelfde product te beschrijven om onze productbeschrijvingen leesbaarder te maken. In principe is er geen verschil tussen posters, prints en affiches. Hiermee bedoelen we een afbeelding die op papier is gedrukt, bijvoorbeeld foto’s of grafische illustraties. Het papier kan van verschillende soorten kwaliteit zijn, lithium, glanzend of mat en variërend in grootte. Bij het product staat meestal aangegeven op welk materiaal het is gedrukt. Als er iets niet duidelijk is, neem dan contact op met onze klantenservice voor meer informatie.


Productvragen

Foto’s afdrukken – welk papier moet ik kiezen?
Antwoord:
Bij ons kun je kiezen uit zes verschillende soorten papier met verschillende toepassingen en doelen. Je kunt kiezen uit de volgende verschillende soorten papier:

Standaard - Photo Luster 260 g
Dit is ons standaardpapier dat geschikt is voor alle soorten foto’s en is de vanzelfsprekende keuze als je simpele uitvergrotingen wilt inlijsten. Het papier is afkomstig van Hahnemühle, een wereldleider op het gebied van fotopapier, en heeft een semi-mat oppervlak.

Standaard - Photo Glossy 290 g
Glanzend fotopapier van Hahnemühle dat je foto’s een glanzend oppervlak geeft. Niet geschikt om in te kaders zonder passe-partouts omdat glanzende foto’s tegen het glas aan kunnen blijven plakken. De perfecte keuze wanneer je glanzende foto’s wilt afdrukken voor in een fotoalbum of wilt ophangen zonder lijst.

FineArt - Bamboo 290 g
’s Werelds eerste FineArt papier dat geproduceerd is van bamboevezels. Geeft je foto’s een uniek uiterlijk dat bijvoorbeeld geschikt is voor warme en zwart-witfoto’s. Perfect in combinatie met een passe-partout.

FineArt - Photo Rag 308 g
Kunstenaarspapier dat geproduceerd is van 100% katoen. Dat maakt Photo Rag tot een van de meest populaire keuzes voor uitvergrotingen van een hoge kunstkwaliteit. Het mooie, gladde oppervlak en gevoel van Photo Rag maakt dit papier enorm veelzijdig en het is perfect voor afdrukken van zowel zwart-wit- als kleurfoto’s. Het papier geeft een indrukwekkende diepte aan alle soorten foto’s.

FineArt - German Etching 310 g
Wit kunstenaarspapier met een oppervlak met een fijne structuur gemaakt van 100% alfacellulose. Een van ‘s werelds meest populaire papiersoorten voor kunst en foto’s.

Posterpapier 250 g
Een eenvoudige papiersoort die perfect is voor posters en eenvoudigere tekstafdrukken. Het papier heeft een mat oppervlak. Niet geschikt voor foto’s.


Maken jullie passe-partouts op maat?
Antwoord:
Ja, die maken we. We hebben een groot assortiment met verschillende kleuren en je kunt er gemakkelijk en snel eentje op onze website bestellen. Je hoeft alleen maar de buiten- en binnenmaat op te geven. Klik hier voor meer informatie.


Maken jullie kaders op maat?
Antwoord: Ja, die maken we. In ons assortiment vind je meer dan 200 verschillende kaders en je kunt ze direct op onze website bestellen. Alle kaders worden in onze eigen lijstenwerkplaats geproduceerd door vakkundig personeel. Klik hier om je eigen op maat gemaakte lijst te bestellen.


Maken jullie spiegels op maat?
Antwoord:
Ja, die maken we. We hebben een uitgebreid assortiment met mooie kaders die perfect zijn voor spiegels. Klik hier voor meer informatie.


Hoe kan ik mijn foto’s in een passe-partout plaatsen?
Antwoord: We raden aan dat je zuurvrije passe-partouttape gebruikt omdat normale tape je foto’s kan beschadigen en na verloop van tijd loslaat. Maak je foto’s vast met passe-partouttape aan de zijkanten van de afbeeldingen tegen het passe-partout aan. Zo kan de afbeelding “ademen” en is de bevestiging langer houdbaar.


Hoe weet ik de maximale afmetingen van een afbeelding voor een lijst?
Antwoord: Alle normale fotokaders hebben de volgende naamstructuur “Soul Wit 10x15 cm" waarbij "Soul wit" de naam van de lijst is en de afmeting 10x15 cm slaat op de maximale grote van de afbeelding van de lijst. Let op: ongeveer 2-3 mm van de afbeelding zal achter de randen van de lijst vallen en is daarom niet zichtbaar.


Zijn de kaders inclusief glas?
Antwoord: Ongeveer 98% van al onze kaders zijn inclusief glas. Bij de andere kaders is het glas vervangen door plexiglas. Als er geen glas is inbegrepen bij de lijst dan staat dat duidelijk aangegeven in de productbeschrijving.


Kunnen uw kaders met staaldraad worden opgehangen?
Antwoord:
Schilderijophanging met wire of staaldraad kan eenvoudig en flexibel aanvoelen, maar is helaas niet altijd een goed alternatief. Dit komt doordat het gewicht van de kader zo ongelijk verdeeld kan zijn dat het glas kan barsten of de kader breken. Daarom raden we het gebruik van wire of draad af in gevallen waarin de lijst wandbevestigingen heeft die bedoeld zijn om op te hangen.

Er zijn echter uitzonderingen waarbij het ophangen van een afbeelding met wire of staaldraad de voorkeur heeft, en in deze gevallen sturen we een draad mee die u kunt gebruiken. Een simpele regel als het gaat om kaders die je bij ons koopt, is vrij simpel: Als er geen draad bij zit, gebruik dan geen staaldraad bij het ophangen.


Kan ik bij jullie foto's ontwikkelen?
Antwoord: Ja, dat kan zeker! Onze ontwikkelingsdiensten waar u alle afbeeldingsformaten en verschillende papiersoorten vindt, vindt u hier.


Kan ik mijn foto’s ook kant-en-klaar laten inlijsten bij jullie?
Antwoord: Ja, daar kunnen we je mee helpen. Ons assortiment van kaders waarbij we je afbeelding ook direct kunnen inlijsten vind je hier. Als je de lijst die je zoekt niet kunt vinden dan kun je contact opnemen met onze klantenservice.


Maken jullie collagepasse-partouts op maat?
Antwoord: Ja, daar kunnen we je mee helpen. Neem contact op met onze klantenservice voor meer informatie. Wij hebben een computergestuurde passe-partoutsnijder zodat we de meeste soorten passe-partouts kunnen produceren. De mogelijkheden zijn eindeloos! Ongeacht of je een passe-partout zoekt met 20 openingen of misschien slechts 2 ovale openingen, we kunnen je helpen.


Garantie – Mijn product is kapot, wat moet ik doen?
Antwoord: Neem contact op met onze klantenservice en stuur je klantgegevens en een foto van je kapotte product mee. Je ontvangt binnen 1-2 werkdagen een antwoord van ons en eventueel een goedkeuring van je garantieaanvraag. Daarna sturen we je direct een nieuw product.


Verkopen jullie ontspiegeld glas?
Antwoord:
Ja, dat verkopen we. Ons ontspiegelde glas is geproduceerd door het gerenommeerde "Gro Glass" en heeft een reflectiegraad van slechts 1%. Daarnaast beschermt het glas tegen schadelijke UV-straling. Het glas wordt op maat gemaakt en verkocht en je vindt het hier.


Wat is het verschil tussen de verschillende soorten glas voor de kaders?
Antwoord:
Floatglas heeft een UV-bescherming van 40-45% en heeft betere lichteigenschappen en een gladder oppervlak dan normaal glas. Plexiglas is een vorm van doorzichtig acrylplastic. Ontspiegeld glas is een soort glas dat is behandeld om ervoor te zorgen dat de afbeelding in je lijst niet verdwijnt achter reflecties van bijvoorbeeld lampen of daglicht.


Wat wordt er bedoeld met de glans van een lijst?
Antwoord: De glans gebruiken we om aan te geven of een lijst glanzend of mat is. We gebruiken drie niveaus: Hoogglanzend/Glanzend/Mat om je een beter idee te geven van hoe de lijst eruit ziet. Let op: de glans van de kaders kan enigszins verschillen tussen de verschillende kaders, afhankelijk van het materiaal en de kleur van een lijst.


Wat betekent het als een album “100 pagina’s” heeft?
Antwoord: Dat betekent dat het album 50 bladen heeft (waarbij je op elk blad aan de voor-en achterkant foto’s kan plaatsen). Een album met 50 bladen heeft dus 100 pagina’s.


Wat is het verschil tussen een lijst, posterlijst en een fotolijst?
Antwoord: Er is in principe geen verschil, maar we gebruiken verschillende benamingen om één product te beschrijven. Op die manier worden de teksten in de webshop namelijk beter leesbaar. We bedoelen dat sommige producten geschikt zijn voor het inlijsten van bijvoorbeeld een foto, een poster of een print. Van welk materiaal de lijst is gemaakt is niet van invloed op de benaming die we gebruiken. Heb je vragen over hoe je een lijst moet kiezen, dan helpt onze klantenservice je graag bij het beantwoorden van je vragen.


Wat is een pergamijn tussenblad?
Antwoord: Dat is een dun, wit zijden blad dat tussen de albumbladen zit om de foto’s te beschermen tegen beschadigingen en lijmresten. Het is niet leuk om te ontdekken dat twee albumbladen aan elkaar vastgeplakt zitten door bijvoorbeeld lijmresten. De albums zijn hierdoor iets duurder maar bieden wel extra bescherming voor je foto’s.


Waarom is er geen foto beschikbaar van de lijst in de afmeting die ik wil kopen?
Antwoord: Dat komt omdat veel van onze fotokaders in extreem veel verschillende afmetingen beschikbaar zijn, daarom kunnen we helaas niet een foto maken van alle formaten.

Onder de rubriek "Goed om te weten", onder de productbeschrijving, vind je meer informatie over het formaat van de afbeelding voor de lijst en de binnenmaat. Daar vind je ook hoe breed en hoe diep het profiel van de lijst is. Hierdoor kun je makkelijk een eigen beeld vormen van hoe de lijst die je wil hebben eruitziet.